måndag 11 maj 2009
Gårdscafé
Äntligen! Nu har gårdscaféet öppnat inne på gården. Vårt lilla torg är från 1600-talet så caféet är ganska unikt i sitt slag. Om du har vägarna förbi Kalmar, missa inte den här mysiga oasen mitt inne i centrum (Storgatan 20).

Allt kaffe är nymalet och kommer från Gerdas delikatessbutik precis vid torget. Själv har man ju provsmakat såklart och jag kan rekommendera våfflorna och den stora smörgåsen med 4 sorters ost!


Caféet har öppet alla vardagar samt lördagar. Det kommer även att bli sång och musik på torget vissa kvällar.

Etiketter:

2 Comments:
Blogger Forførende Farger said...
Jeg ble så imponert over din tavla med vannliljer/nøkkroser.
Den er utrolig vakker!!!

Klem

Anonymous FURNISH.etc said...
Så himla mysigt det ser ut! Jag bodde ju i Kalmar i fyra år under gymnasietiden, kommer från Oskarshamns-trakten från början. Men missade din butik, eller har du öppnat på senare dagar? Jag hör av mig på torsdag när tävlingen avslutas :) KRAM Emmy